mandag 3. februar 2014

2 mnd i Kenya

 

SAM_1819

 

Hei og takk for sist.
Jeg skal nå prøve å oppdatere dere kort om hva jeg har gjort siden sist. Jeg var i Kenya i 2 mnd før jeg endelig reiste tilbake til Afrikas horn. Det er veldig godt å være tilbake i “hjemmet mitt”. I dette innlegget skal jeg skrive om hva jeg gjorde før jeg reiste til Mombasa den 28. desember.

Jeg reiste til Nairobi den 30. november fra afrikas horn. Fram til juleferien var jeg med som lærer på den norske skolen, og elev på språkskole. Kjekt det, men det var også veldig kjekke tider i vente. Helgen før julaften var jeg så heldig at jeg fikk reise med en flott, underholdende, spisende, seriøs (til tider), kjærlig og veldig god gjeng til Windsor hotel. Denne gjengen var hele Stendsland familien. Som sagt en god gjeng med folk fra 2 til 60 år. Jeg hadde noen fantastiske dager der med god mat, veldig godt selskap, oppvarmet basseng, 60 årsdag til Eivind, mye sosialt og herlige forhold. Tusen takk igjen, Stensland for en nydelig helg!

Etter denne helgen skulle jeg være med nok en fin familie og en hyggelig og inspirerende kvinne. Familien Mjølhus og Ingrid. På julaften. Jeg følte meg priviligert. Dagen startet med skandinavisk julegudtjeneste på senteret på tomta i Nairobi. Endelig startet julestemningen. Deretter stod en nydelig ribbe for tur i Mjølhus’ crib. Tror ikke jeg har følt meg så mett som jeg gjorde etter den siden jeg kom til Afrika. Fantastisk! Så stod de norske juletradisjonene for tur. De inneholdt oppvask, litt venting, juletregang, nissebesøk, pakkeåpning, teste alle gavene, kaffi og julekaker med god drøs. Julestemningen var på plass denne dagen. Veldig flott dag. Familien min (på skype) Voster og Fauske, samt kjente haldfolk var også på tomten denne dagen, så jeg fikk avluttet med sosial hygge.

Idet julaften var over forsvant julestemningen, mens safaristemning skulle ta plass. Jeg ble invitert av familiene Voster og Fauske med på 2 dagers safari i Amboseli. Selvsagt heiv jeg meg på, noe jeg er veldig glad jeg gjorde. Tusen takk!
Det var nydelige safaridager der vi såg store mengder med elefanter og Kilimanjaro i bakgrunnen. Synet som traff oss var for eksempel som bildet ovenfor. Hvilket syn og skaperverk!! Vi såg også mange gaseller, bavianer, gnu, vortesvin, hyener, giraffer og zebraer. Kattedyrene uteble nesten helt. Vi såg to geparder på veldig lang avstand. Det at kattefangsten ikke var så stor, hadde ingen ting å si på opplevelsen og stemningen. Vi hadde det veldig bra.

Kos dere med #nofilter bildene. Det blir ikke 2 mnd til 2 mnd i Kenya, del 2. 2.
Til den tid, på gjensyn/bloggsyn!

- John Magnus

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar