fredag 18. oktober 2013

Zebra & sjiraff

 

SAM_0041

“Se forbi det du ser”.

Helga 16-18. august var vi, Øst-Afrika folket, i Naivasha for å bli bedre kjent med hverandre. Vi kjørte i noen timer før vi kom frem til campingplassen hvor vi slo opp telta like ved et strømgjerde. Strømgjerde var der hvis flodhesten(e) skulle finne på å komme opp av vannet på kvelden. På veien bort regnet det apekattunger, og vi var ikke så positive til å sove i telt. Jeg hadde et tomannstelt med plass til en person. Jaija, tenkte jeg. Heldigvis sluttet det å regne like før vi var fremme og det holdt seg borte hele helgen. Amen!

På kveldene fyrte vi opp to griller som ble bål utover kvelden. Vi koste oss med god mat, andakt og lovsang. På morgenen, min beste tid, ble vi vekket av en apekatt i et tre like over meg som laget en lyd som ikke lignet på noe. Nydelig. Jeg ble bedre kjent med folka jeg jobber med, både store og små. Fint liv, tenkte jeg.

Da lørdagen slo inn var det på tide med tur til crater lake. Vi kjørte først blant zebraer, sjiraffer, gnuer og et par andre afrikadyr. Vi stoppet bilene og gikk ut for å se nærmere på dem. Min drøm om å se disse dyrene ble endelig virkelighet. Nå mangler bare løve, elefant, leopard og noen til. Satser på å treffe på noen av de neste gang jeg er i Kenya. Vi avsluttet med en cola i kafeen ved crater lake. Denne turen va fantastisk. Du får prøve å leve deg inn ved å se på bildene.

 

SAM_0037 Tigeren var med i bilen. Holde en tiger: check!

 

SAM_0043

 

SAM_0047 

 

SAM_0054 Campen

 

SAM_0062

 

SAM_0066

 

SAM_0068

 

SAM_0075

Familieposering

 

SAM_0086

 

SAM_0096

 

SAM_0099

 

SAM_0109

 

SAM_0110

 

SAM_0113

 

SAM_0117

 

SAM_0120

 

SAM_0129

 

SAM_0141

 

SAM_0135

 

SAM_0153

Pomba.

 

SAM_0161 

Oh Africa!

 

SAM_0164

Crater lake

 

SAM_0184

 

SAM_0188

Cafe. Den er nok like trygg som den ser ut.

 

SAM_0203

 

SAM_0205

 

SAM_0209

Flamingoer dekker deler av vannet.

 

SAM_0223

 

Takk for en veldig flott tur! Det var dumt at flodhesten ikke kom opp, men den hadde det sikkert veldig fint i vannet.

JM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar